Ha szeptember, akkor Nemzeti Minőségügyi Konferencia!

 Azt gondolom, hogy nem túlzó a fenti kijelentés, hiszen 2017 szeptemberében már a XXIV. Nemzeti Minőségügyi Konferenciát rendeztük meg a balatonalmádi Hunguest Hotel Bál Resort-ban. A kétnapos rendezvényen több mint 40 előadó tolmácsolásában hallgathattuk a szakma újdonságait, nem csak elméleti, hanem sok esetben gyakorlati megközelítésben, esettanulmányok feldolgozásával. 

Ha szeptember, akkor Nemzeti Minőségügyi Konferencia!

2017. szeptember 14-én 290 fő részvételével vette kezdetét a XXIV. Nemzeti Minőségügyi Konferencia, ahol a megnyitót követően a plenáris ülésen a 4.0 ipari forradalom hatását vizsgálták mint fenntarthatóság, mint együttműködés tekintetében. Előadásokat hallhattunk a minőségügy új kihívásairól, a vállalati hatékonyság növeléséről és a munkaerő- piaci változásokról egyaránt.

Délután az A és a B szekció előadásain vehettek részt az érdeklődök. Az A szekció a „Megújulás a menedzsment rendszerek alkalmazásában” címet viselte, ahol több gyakorlati szakember prezentációját hallgathatták a résztvevők. A B szekcióban a generáció- és szemléletváltás kezelése került terítékre különféle megközelítésekben. Előadást hallhattunk cégvezetőtől, hogy első számú emberként milyen eszközöket használnak a jelenlegi helyzet koordinálására, ötletmenedzsment rendszerről és annak fejlesztéséről, valamint a megfelelő, motiváló munkahelyi környezet kialakításának fontosságáról is. 

A szekció előadások után a kötetlen beszélgetésé, eszmecseréé volt a főszerep, melyhez a 25 éves Stari sörök és a PekSnack pogácsák garantálták a jó hangulatot. Este gálavacsora várta a résztvevőket, ahol digitális vetélkedővel 30 szerencsés játékos értékes nyereményekkel lett gazdagabb. A vacsora és a játék alatti jó hangulatról a Koktél 4U zenekar gondoskodott, akik fél 1-ig húzták a talpalávalót.

A konferencia pénteki napján - amelyen 280 fő vett részt- 3 különböző tematikájú szekció előadásai közül választhattak a résztvevők. A C szekció a Lean és a digitális irányítás összhangjának szükségességének tárgykörét vizsgálta. Az előadók között volt több nagy- és multinacionális vállalat szakmai vezetője, akik megosztották gyakorlati tapasztalataikat a témában. A D szekció az innovatív minőségkultúra jegyében zajlott, egyetemi tanárok előadásában. A prezentációk kitértek a tudásmenedzsment szükségességére, a közösségi média eszközök szerepére a vállalati tudásmegosztásban és különféle elméleti és gyakorlati elemzésekre egyaránt. Az E szekció hagyományosan az építésügyi ágazat különálló előadássorozata volt, mely a „Minőség és Energiahatékonyság az építésügyben” címet viselte. Előadásokat hallhattunk az épületenergetikai szabályozásokról, irányelvek változásairól, energiadesignról és energiahatékonyságról egyaránt.

A XXIV. Nemzeti Minőségügyi Konferencia - melynek mindkét napján 355 fő vett részt- véleményünk szerint minden közép- és felső szintű vezetőnek, irányítási rendszerekkel foglalkozó szakembernek értékes és hasznosítható információt, tudást adott, amelyet saját vállalkozása, munkahelye fejlesztésére tud fordítani. A hallottak hasznosíthatósága mellett a konferencia a kapcsolati tőke gazdagításához is hozzájárult.