Tevékenységek

1. ÁLTALÁNOS JELLEMZÉS

Az ISO 9000 FÓRUM Egyesület 1994. december 14-én alakult meg. A FÓRUM olyan szervezetek egyesülése, amelyek rendelkeznek tanúsított irányítási rendszerrel vagy elkötelezettséget tanúsítanak a minőségszemlélet terjesztése, illetve a minőségfejlesztési eszközök gyakorlatba ültetése érdekében.

Tagjaink között kis-, közepes- és nagyméretű vállalatok, szolgáltató szervezetek, közoktatási intézmények, egészségügyi és szociális intézmények, tanúsító szervezetek, tanácsadó szervezetek, stb. vannak. A FÓRUM-nak közel 400 jogi tagja és több mint 150 Egyéni tagja van. Több száz tagunkat, illetve tevékenységünket a honlapunkon tekintheti meg: www.isoforum.hu.

Az ISO 9000 FÓRUM tevékenységének legfőbb célja a Tagság együttműködésének szervezése és elmélyítése annak érdekében, hogy azok a gyakorlatban már működő, a nemzetközi követelményeknek igazoltan megfelelő minőségirányítási rendszerek bázisán - a fejlett vállalati minőségkultúrát tovább erősítve és terjesztve - minél magasabb szintre emeljék versenyképességüket.

Az Egyesület fontos feladatának tekinti a minőségügy társadalmában a szervezeti kommunikáció megteremtését szakmai párbeszédek és széles körű véleménycserék biztosításán keresztül.

Az ISO 9000 FÓRUM Egyesület Legfelsőbb szerve a Közgyűlés. Az ügyintézést és képviseletet 3 tagú Elnökség - elnök, társelnök, alelnök - látja el. A gazdálkodás és a szervezet működésének felügyeletét 3 tagú Felügyelő Bizottság végzi.

Az ISO 9000 FÓRUM Egyesület tagja lehet bármely jogi személy, illetve egyén, aki folyamatosan törekszik a minőségfejlesztésre, a minőségszemlélet terjesztésére és támogatja a szervezet céljainak megvalósítását, az Alapszabály rendelkezéseit önmagára kötelezően elfogadja, továbbá vállalja a tagdíj fizetését.

A szervezet életképességét jelzi, hogy megalapítása óta megtízszerezte taglétszámát, egyre bővülő és színvonalában javuló szolgáltatást tud nyújtani tagjainak és a magyar minőségügyi élet ismert és elismert szereplőjévé vált. A taglétszám gyors növekedése és a tagság szakmai sokszínűsége következtében napirendre került az ágazati szerveződés. Így:

  • 1999-ben megalakult az Egészségügyi és Szociális Ágazat,
  • 2004-ben a Közoktatási Ágazat,
  • 2003-ban a "KAPU" Tagozat, és
  • 2005-ben az Alap- és Járóbeteg-ellátási Tagozat.
  • 2014. szeptember 12-én megalakult az Építésügyi Ágazat
  • Az ISO 9000 FÓRUM Egyesület Magyarország egyik elismert minőségügyi civil szervezete, melyet a következő díjaink is igazolnak:

    • 2001-ben a FÓRUM IIASA-Shiba díjat nyert kiemelkedő minőségfejlesztő munkájáért.
    • 2003-ban a szervezet megszerezte a közhasznú társadalmi szervezet minősítést.
    • 2003. óta az ISO 9001:2000 szabvány szerinti MIR tanúsítással rendelkezünk.
    • 2007-ben a szervezet elnyerte az "Elkötelezettség a kiválóságért" európai szintű elismerést.
    • 2009-ben a szervezet megkapta a "Magyar Minőség Háza 2009. Díjat" a kiemelkedő minőségű konferenciák, szakmai rendezvények szervezése, a minőség iránt elkötelezett tagszervezetek, egyéni tagok, és partnerek együttműködésének, összehangolása és elmélyítése szolgáltatása miatt, melyet a Magyar Minőség Társaság alapított.
    • 2009-ben a Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület az ISO 9000 FÓRUM részére "Best Practice Excellence Diploma" elismerést adományozott a Kiválóság Kultúra magyarországi terjesztéséért.


    2. A CIVIL SZERVEZET TEVÉKENYSÉGE

    • Hatékony, gyakorlati fejlesztéseket támogató tapasztalatcsere programok rendezése, oktatás, képességfejlesztés a minőségszemlélet és minőségkultúra fejlesztése érdekében a tagság és partnereink körében.
    • Az EU tagsággal összefüggő, a szervezetek versenyképességét elősegítő szakértői, oktatási és tréning tevékenység.
    • A Nemzeti Minőségügyi Konferencia rendszeres megrendezése évente.
    • Szervezetek és minőségüggyel foglalkozó egyének két- és többoldalú együttműködésének támogatása.
    • Együttműködés minden olyan belföldi és külföldi szervezettel, ami előmozdítja az ISO 9000 FÓRUM Egyesület céljainak megvalósítását.
    • Közhasznú rendezvények szervezése a társadalom károsultjainak megsegítése érdekében (pl. konferencia az árvízkárosultak, a vörösiszap tragédia károsultjainak anyagi támogatására.)
    • Tagszervezeteink szakmai érdekeinek képviselete.

    Az ISO 9000 FÓRUM Egyesület "tagságcentrikus", szolgáltatásaival legteljesebb mértékben a tagság elvárásainak kíván megfelelni. A FÓRUM szolgáltatásai:

    • Díjmentes szakmai rendezvények, tapasztalatcsere látogatások "a legjobb gyakorlat" megismerése érdekében - a Nemzeti Minőségi Díjat elnyert szervezeteknél, illetve Magyarország kiváló vállalatainál és szervezeteinél. Évente 6-8 látogatást szervezünk, átlagosan 30 résztvevő/esemény részvételével.
    • Az 1994 óta évente megrendezett 2 napos Nemzeti Konferencián a Balaton parton növekvő elégedettséggel vesznek részt a minőségfejlesztés ügyében érdekelt szervezetek képviselői. Tagjainknak 25%-os díjkedvezményt nyújtunk. A konferencián elhangzó előadásokat multifunkciós CD tartalmazza, amit a résztvevők megkapnak. A Konferencián 40-50 előadó osztja meg tudását és tapasztalatait a 300 fő körüli résztvevőkkel.

    A rendezvényeinken minden alkalommal felmérést végzünk a vevői elégedettség tekintetében. A felmérések eredményeit széles körben publikáljuk (Közgyűlés, Nemzeti Minőségügyi Konferencia, FÓRUM honlap, körlevél) és felhasználjuk ezeket a fejlesztési tevékenységben. A tanúsító és tanácsadó cégek szolgáltatásait érintő kérdőíves felmérések eredményeinek nyilvános megvitatása az érdekeltekkel a Nemzeti Konferenciákon. Kutatásokat végzünk a minőségfejlesztés versenyképességre gyakorolt hatására vonatkozóan. Az eredményeket publikáljuk, és a kormányzat felé javaslatokat fogalmazunk meg a minőségfejlesztés támogatására.

  • Rendszeresen mérjük a tagság elégedettségét ,gyűjtjük azokat az információkat, amelyek hozzásegítenek bennünket a tagság számára állandóan növekvő hasznosságú szolgáltatások nyújtásához. A honlapunkon rendszeres tájékoztatást adunk programjainkról, képekben számolunk be rendezvényeinkről, a minőségfejlesztésben elért kiváló eredményekről. Hírt adunk a pályázati lehetőségekről, a kis- és középvállalatok számára hasznos információkról.
  • A www.isoforum.hu honlapon megtalálhatók a szervezettel, a rendezvényekkel kapcsolatos információk. Írásban és képekben beszámolunk a rendezvényekről. Az elhangzott előadások anyaga is elérhető az érdeklődők számára.
  • Együttműködve más szervezetekkel színesíteni tudjuk szakmai kínálatunkat. Partnereink között vannak szakmai szervezetek, intézmények, kiváló vállalatok, alapítványok, tanácsadók és tanúsítók.
  • Az Évzáró kulturális rendezvény tagjaink kapcsolatainak baráti elmélyítésére szolgál.

Fennállásunk óta rendezvényeinken több mint 15.000 személy vett részt.


3. ELISMERÉSI RENDSZER

A FÓRUM elismeri a kiváló teljesítményeket és a szervezet iránti lojalitást. Elismerési rendszerünk az alábbiakat tartalmazza:

  • "A MINŐSÉGÉRT" Egyéni vándordíjat 2001-től a tagság javaslatára minden évben egy arra méltó személy számára - szakmai, emberi, közéleti teljesítménye és a FÓRUM tevékenységében való közvetlen vagy közvetett részvétel alapján - ítéli oda a Díjbizottság.
  • A "FÓRUM Kiváló Támogatója Díj" (herendi váza+Oklevél) a több éves rendszeres támogatás, illetve a FÓRUM tevékenységében való aktív részvétel elismerésére.
  • "AKI SOKAT TETT A FÓRUMÉRT" Oklevelet az a személy kapja, aki bizonyítottan a minőségügy és a minőségszemlélet elkötelezett híve. Aktív tagsági tevékenysége révén kivívta a tagság és a vezetőség elismerését.
  • "Konferencia Legjobb Előadója Díj" a közönség szavazatai alapján a leghatásosabb női és férfi előadók számára.
  • Ágazati minőségdíjak 2003-tól:
    "Az Egészségügyi és Szociális Szolgáltatás Minőségéért" elismerő Oklevél
    "A Közigazgatás minőségéért" elismerő Oklevél
    "A Közoktatás minőségéért" elismerő Oklevél
  • A "FÓRUM Örökös Tagja" Oklevelet azok a természetes személyek kapják, akik több éven át tevékenykedtek az ISO 9000 FÓRUM hatékony működtetése és eredményessége érdekében, a nyugdíjba vonulást követően - az elnökség döntése alapján - elnyerik a "Fórum Örökös Tagja" címet, mentesülnek a tagdíjfizetési kötelezettség alól, és az ISO 9000 FÓRUM tagokkal azonos jogokat élveznek.
  • 5 éves, 10 éves, 15 éves, 20 éves "Alapító Emléktárgy" az ISO 9000 FÓRUM alapító tagjainak
  • "Jubileumi Oklevél" a FÓRUM alapító tagjainak (2009).
  • A "Konferencia 5, 10, 15, 20 éves Törzsvendége" cím a Nemzeti Konferenciákon öt, tíz, tizenöt, húsz alkalommal regisztrált vendégek részére. 


4. ADATOK A SZERVEZETRŐL

  • Alapítás időpontja: 1994. december 14.
  • Vezetőség:
    Rózsa András elnök - Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt.
    Kormány Tamás társelnök - CONTROLL Holding Zrt.
    Boros András alelnök - 3B Stúdió Bt.
  • Egészségügyi és Szociális Szolgáltatás Ágazat vezetőség:
    Dr. Kecskés Gábor - Zala Megyei Kórház
    Kovács Edina társelnök - Városi Humánsegítő és Szoc. Szolgálat Mezőberény
    Lombfalvi Katalin - SZTE SZGYA Klinikai Központ
  • Közoktatási Ágazat vezetőség:
    Tóth Géza elnök - NSZFH
    Hegyiné Mladoniczki Éva titkár - Szandaszőlősi Integrált Művelődési Intézmény
  • "KAPU" Tagozat vezetőség:
    Tyetyákné Szilágyi Katalin - titkár
  • Építésügyi Ágazat vezetőség: Semmelweis Ferenc elnök - építésügyi szakértő; Bíró Virág titkár - KÉSZ Építő Zrt.; Németh László alelnök - MC Bauchemie Kft.; Horváth Sándor alelnök - ÉVOSZ
  • Felügyelő Bizottság:
    Sándor István elnök - Qualiflexpack Kft.
    Papp István Róbert tag - FŐGÁZ Zrt.
    Tóthné Dr. Veinperl Ilona tag - MÁV Szolgáltató Központ Zrt. 
Tevékenységek