ISOFÓRUM Egyesületi csoportlátogatás az M7 Kőröshegyi Völgyhídnál.

ISOFÓRUM Egyesületi csoportlátogatás az M7 Kőröshegyi Völgyhídnál.

2025. május 14.
2025. május 8-án borongós, sétára kiváló időben találkozott a csoport a Kőröshegyi Völgyhíd hídmester telephelyénél. A völgyhíd üzemeltetője, az MKIF Infrastruktúra Üzemeltető Zrt. képviseletében Hanák Tímea hídmester fogadta a 15 fős csoportot. A Program tematikája: Csúcstechnológia az építésben és fenntarthatóság a közúti közlekedésben. Üzemi terület bejárás a hídmester vezetésével. A kezdeti tájékoztatót követően a hídmester közel 10 perces animációs filmen, illetve negyedórás videóban mutatta be a híd építésének folyamatát, ami már önmagában is lenyűgözte a résztvevőket. Ezt követően szintén kisfilmen tekintettük meg a 2024 őszén történt egyik hídsarú cserélését megelőző karbantartás céllal. A Köröshegyi völgyhíd viadukt az M7-es autópályán, az ország leghosszabb hidja, mely 1872 méter hosszú, legmagasabb pontja a terepszinttől 88 méter, szélessége 23,80 méter. A híd 16 pilléren támaszkodik, a pillérek közti legnagyobb távolság 120 méter. A hatalmas pillérek külső hossza 13 méter, szélessége 5,5 méter, és belseje üreges. A hídpályáról lefolyó csapadékvizet egy külön e célra készített tárolókba vezetik, ahonnan tisztítás után kerül a Kőröshegyi-séd patakba, majd onnan a Balatonba. A híd és a pálya szerkezetét mindkét végéről indítva, egyszerre építették: különleges technikai érdekessége, hogy minden pillér kúszózsalus technológiával, toronydarus kiszolgálással, a felszerkezet pedig két támaszon átívelő, hosszirányban mozgatható acél segéd hídszerkezeten függő zsaluzókocsikkal, szabadbetonozás technológiával készült. A kivitelezés közben az építési idő lerövidítése érdekében technológiaváltás történt: a szabadbetonozás helyett az egyes elemeket a helyszínen előre gyártották, majd a meglévő szerelőhíd segítségével emelték végleges helyükre.
Több hír